今天回家
一早突然看到 東森幼幼台 播 螢火蟲之墓
再次看到 又是哭的稀瀝嘩啦∼ ><
看過的人 應該很難不哭吧!!

大概到了11點 轉去HBO
不知為何 突然被這部片吸引

And Starring Pancho Villa As Himself/墨西哥風暴. 2003
於是一直看下去 發現他真的很好看ㄟ......

故事講 在電影剛誕生不久
一群電影工作者來墨西哥
想拍攝一位革命軍領袖Pancho Villa(安東尼班德拉斯主演)的傳記

這部片看似幽默 卻也嚴肅

有一橋段
當革命軍遭政府軍攻擊 雙方激烈作戰時
這群電影人 竟然拿沙包掩護進入戰場 拍攝他們作戰畫面
這場景真是太有趣了∼
(我妹還問我 大姐∼ 他們真的在打仗嗎)
我想 他們為了電影 竟敢做如此大膽的舉動 令我佩服...
不過 若繼續看到最後
會發現 原本電影人想以第三者身份來觀看這場革命
但............ 他們將剪接出的片段做不同次序的串連後 卻變的不真實了
電影人控制了觀眾的肉眼 讓觀眾誤以為這是真正的故事

這部是有趣的戰爭片
透過這片中片 讓我感覺現在很多人創作電影的目地
是為ㄌ有商業價值 而抹滅ㄌ某些更真實好看的片段
透過剪接 便可產生許多不同的故事

p.s. 快到片尾時 我妹說這真是無聊的片 就轉台
我生氣ㄉ叫她快轉回去
觀賞一部好片 是不容許人破壞的∼!
若有機會 我真想再單獨一人看這部電影

HBO介紹:
And Starring Pancho Villa As Himself
Antonio Banderas delivers a larger than life performance as the title character in this extraordinary HBO Original Movie. 

His portrayal of the Mexican revolutionary leader, Pancho Villa, earned him a Golden Globe nomination.
This movie looks at the real-life story of how a Hollywood filming crew, in 1914, followed the Mexican revolutionary leader as he fought against nationalist Huerta forces. 

Junior executive Frank Thayer (Bailey, Band of Brothers, Almost Famous) was sent to Mexico to win over Villa (Banderas, The Legend of Zorro, Once Upon a Time in Mexico) so that he could film the latter's revolution, altering the course of film and military history in the process. 

CAST
Antonio Banderas, Eion Bailey

arrow
arrow
    全站熱搜

    小伊 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()